فهرست موضوعات

سامانه پیام کوتاه

samane

جراحی پلاستیک پلک ها { دکتر محسن بهمنی کشکولی: جراح و متخصص بیماری های چشم ، فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم از انگلستان}

alt

شل شدگی و از دست رفتن قوام پوست، در ناحیه ی پلک باعث چین خوردن و آویزان شدن پوست اضافی پلک می شود. شل شدگی بافت های نگهدارنده ی چربی در پلک ها نیز سبب بیرون زدن چربی به صورت ورم در پلک فوقانی و تحتانی می گردد.گاهی پوست اضافه در پلک فوقانی در واقع ناشی از افتادگی ابرو و پیشانی می باشد که باید در ابتدا تحت بررسی و درمان قرار گیرد.
علائم
از نظر ظاهری علائم پوست اضافی و بیرون زدگی چربی، به صورت تورم در پلک های فوقانی و تحتانی مشخص می شود. این افراد گاهی شکایت از سنگینی در چشم دارند. گاهی نیز میدان بینایی محدود می شود. در برخی موارد افتادگی ایرو و پیشانی سبب تشدید علائم فوق می گردد.
درمان
درمان این بیماران جراحی پلاستیک پلک ها(بلفاروپلاستی) می باشد. اگرچه جراحی این گروه از بیماران عمدتا" جنبه ی زیبایی دارد ولی از نظر کاهش سنگینی روی چشم و افزایش میدان بینایی جنبه ی درمانی نیز پیدا می کند.جراحی بلفاروپلاستی شامل برداشتن ظریف پوست های اضافه و تنظیم چربی های داخل پلک می باشد. معمولا" هر چهار پلک باهم عمل می شوند ولیکن می توان دو پلک فوقانی و دو پلک تحتانی را به صورت جداگانه عمل کرد.
این عمل جراحی معمولا" تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. در بعضی موارد نیاز به اعمال جراحی دیگر توأم با عمل بلفاروپلاستی می باشد، از قبیل محکم کردن پلک تحتانی، فیکس کردن ابرو و یا عمل توأم افتادگی پلک. گاهی لازم است ابرو و پیشانی و بخش فوقانی صورت تحت عمل جراحی لیفتینگ قرار گیرند و سپس میزان واقعی پوست اضافی روی پلک برداشته شود. استفاده از دستگاه امواج رادیویی، مدرن ترین روش جراحی در این گونه اعمال پلاستیک صورت می باشد. گاهی قبل، همزمان و یا پس از عمل، نیاز به تزریق موادی در محل هایی از صورت جهت بهتر کردن اثر جراحی می باشد. در 10-5 در صد موارد تا 3 ماه پس از عمل ممکن است نیاز به یک روتوش در محل عمل باشد.
توصیه
بیمار می بایست دو هفته قبل از عمل جراحی داروهایی که شانس خونریزی حین عمل یا پس از عمل را افزایش می دهند مثل آسپرین، دیکلوفناک، بروفن، وارفارین و ... را قطع نماید.
پیشگیری
استفاده ی منظم از کرم ضد آفتاب و مراقبت صحیح از پوست و نکشیدن سیگار باعث به تعویق افتادن زمان افتادگی و شُلی پوست می شود.

    برچسب ها:
  •  
 

تبلیغات